نکاتی که باید در اجاره سوله ویا املاک صنعتی در نظر گرفت
چنان چه قصد اجاره سوله دارید باید نکاتی را از نظر فنی واز نظر نکات قراردادی جهت اجاره سوله در نظر داشته باشید تا دچار مشکلات بعد از آن نشوید ما این نکات را برای شما بیان می کنیم تا دچار مشکل نشوید.
نکاتی که باید از نظر فنی در نظر گرفت:
۱_برای اجاره سوله ابتدا منطقه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با توجه به قیمت آن منطقه شروع به پیدا کردن سوله مورد نظر کنید .
در سالهای اخیر با توجه به نوسانات زیاد قیمت ها جهت اجاره سوله حتما ابتدا استعلام قیمت را بگیرید چون ممکن است با بودجه شما هم خوانی نداشته باشد.
۲_حتما این نکته را در نظر داشته باشید که منطقه مورد نظر جهت اجاره سوله مناسب برای پرسنل شما باشد چه از نظر دسترسی و هم چنین از نظر دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
۳_اگر برای انبار قصد اجاره سوله دارید نکاتی از قبیل کوچه یا خیابان مورد نظر تریلی رو هست یا نه را درنظر داشته باشید و حتما چک کنید که تریلی میتواند در کوچه یا خیابان بچرخد.
۴-اگر برای کار تولید نیاز به اجاره سوله دارید انشعابات مورد نظر از قبیل برق گاز و آب برای کار شما مورد نیاز هست حتما وضعیت ملک مورد نظر را در این موارد ر
در نظر بگیرید معمولا ارتقا آمپراژ برق در صورت وجود ظرفیت بلامانع وسریع است ولی در مورد گاز و آب چون ممکن است حفاری صورت گیرد زمان بر می باشد.
۵_در صورتی که جهت انبار قصد اجاره سوله دارید حتما در نظر داشته باشید که ابعاد سوله (طول و عرض و ارتفاع ) برای شما مناسب باشد چون در نظر نگرفتن این نکته ممکن است باعث پایین آمدن ظرفیت انبار شما بشود .
۶_معمولا انبار ها از لیفتراک برای جا بجایی اجناس استفاده میکنند جهت اجاره سوله حتما کف سوله را به دقت بررسی کنید تا صاف وصیقلی باشد تا مشکلی برای تردد لیفتراک به وجود نیاید .
۷-حتما سقف سوله را بررسی کنید چنان چه سقف مورد نظر آب میدهد حتما ذکر کنید که مالک آن را درست کند چون جهت اجاره سوله ممکن است آب دهی سقف باعث خراب شدن اجناس شما بشود.

نکاتی که باید در نوشتن قرار داد اجاره سوله در نظر گرفت:
1_قبل از انعقاد قرار داد حتما اسناد مالکیتی ملک مورد را نظر از قبیل سند یا مبایعه نامه و یا پایان کار را ملاحظه کنید تا احراز مالکیت برای شما صورت بگیرد .
۲_چنان چه مالک یا موجر به شخصی وکالت داده بود حتما از اصالت وکالت اطمینان پیدا کرده ودر نظر داشته باشید که وکالت کاری نباشد و کلمه اخذ مال الاجاره و امضای قرار داد اجاره یا فروش در وکالت نامه آمده باشد نکته ی مهمی که باید حتما در نظر داشت با فوت شخص وکالت باطل می گردد حتما از قید حیات بودن وکالت دهنده مطلع شوید.
۳_چنان چه مالک در قید حیات نبود حتما برگه انحصار وراثت را ملاحظه کرده و همه ی وراث باید قرار داد اجاره سوله را امضا کنند .
۴_ریسک اجاره کردن ملکی که بدهی بانکی یا دیگر سازمان ها مانند دارایی ویا تامین اجتماعی یا شهرداری دارد بالا هست پیشنهاد ما این هست از اجاره کردن چنین ملک هایی خودداری کنید .
۵_مدت قرار داد یکی از چالش های اصلی قرار داد های اجاره بین طرفین میباشد حتما مدت قرار داد را در نظر گرفته وبا توجه به هزینه های بالای جابه جایی به صرفه هست حداقل ۲ الی ۳ ساله باشد افزایش سالیانه مال الاجاره حتما ذکر شود واگر سر درصد سالیانه مورد توافق مالک نبود حتما یک مرجع مرضی الطرفین را جهت مشخص کردن قیمت سال های آینده قرار داد اجاره سوله مشخص کنید تا اختلاف نظر در سال های بعد پیش نیاید .
۶_اگر شرکت حقوقی هستید طبق قانون مالیات های مستقیم افراد حقوقی باید مالیات بر اجاره یا مالیات مستغلات املاک اجاره ای را از اجاره بها کسر کرده وبه اداره مالیات مربوطه تحویل دهند و فیش واریزی آن را به به موجر تحویل دهند این نکته را حتما در نظر داشته باشید.

۷_اگر در قرار داد اجاره سوله وظایفی و یا شروطی بر عهده طرفین هست حتما ذکر شود مانند تعمیرات ملک مورد نظر یا نحوه ی پرداخت ها کسر مالیات بر اجاره ودیگر شروط مورد نظر.
۸-چنان چه برای پرداخت اجور اجاره قصد پرداخت چک را دارید حتما چک ها در قرار داد ذکر شود و با توجه به سامانه صیادی حتما ثبت شوند و حتما از موجر رسید تحویل چک ها گرفته شود چنان چه مقرر گردید پرداختی ها به صورت واریز به حساب باشد شماره حساب حتما در قرار داد ذکر شود.
۹_چنان چه ملک مورد نظر اقلام یا تجهیزاتی داشت ابتدا از سالم بودن اقلام مطمئن شده و سپس اقلام مورد نظر در صورت جلسه ی تحویل که به امضای طرفین و مهر مشاور املاک مربوطه باشد تنظیم گردد.
۱۰_برای پایان قرار داد حتما خسارت روزانه در نظر گرفته شود برای مالک جهت پرداخت نکردن مبلغ ودیعه وبرای مستاجر جهت عدم تخلیه ی به موقع روزانه ملک و پیشنهاد ما این هست که برای مستاجر دو برابر روزانه مال الاجاره که شامل مبلغ ودیعه و اجاره میباشد وبرای مالک دو برابر تبدیل مبلغ ودیعه که در معاملات اجاره املاک صنعتی معمولا هر ۱۰۰میلیون ۳ میلیون میباشد در نظر گرفته میشود .
۱۱_بنا بر تجربه ما شرط منفسخ شدن قرار داد چنان چه چک های اجاره یا ودیعه پاس نشوند ویا اگر واریز به حساب بود عدم پرداخت پس از ۷ روز کاری شرط بسیار خوبی برای موجرین محترم میباشد حتما در قرار داد اجاره سوله ذکر شود .

۱۲-برای اطمینان خاطر موجرین محترم حتما در قرار داد اجاره سوله ذکر شود امکان تهاتر مبلغ ودیعه با بدهی احتمالی مستاجر از جمله عدم پرداخت اجاره بها ویا پرداخت نکردن قبوض مربوطه و بدهی به سازمان ها وجود داد و مستاجر حق اعتراضی نسبت به این موارد ندارد .
ما سعی کردیم بیشتر موارد کاربردی در جهت قرار داد اجاره سوله را برای شما بیان کنیم املاک صنعتی سوله دار یک مرکز تخصصی خرید وفروش و اجاره کارخانجات وسوله های صنعتی میباشد که در کنار ما میتوانید به راحتی و اطمینان خاطر صاحب مکانی جهت کار خود برای اجاره سوله یا خرید سوله ویا خرید کارخانه شوید.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)